Tanácsi megállapodás a pénzügyi hatóságok közötti adatmegosztás egyszerűsítéséről
Az Európai Unió Tanácsa 2024. június 19-én megállapodásra jutott a pénzügyi szolgáltatások és a beruházástámogatás területére vonatkozó egyes jelentéstételi követelmények egyszerűsítésére irányuló javaslatról.
A javaslat aktualizálja az európai felügyeleti hatóságok és a pénzügyi ágazatban működő egyéb hatóságok közötti adatmegosztásra vonatkozó hatályos szabályokat annak érdekében, hogy csökkenjenek a pénzügyi ágazatbeli hatóságokra háruló adminisztratív terhek.
Célja, hogy hatékonyabbá váljon az adatgyűjtés, és el lehessen kerülni a kettős jelentéstételt, aminek a megvalósulása közvetlen előnyökkel jár majd az európai és a tagállami hatóságok számára, és közvetett módon azoknak a pénzügyi ágazatban működő szervezeteknek a számára is előnyös, amelyeknek adatokat kell szolgáltatniuk.
A javaslat további célja, hogy 6 hónapról évi egy alkalomra csökkentse az InvestEU program végrehajtó partnereire vonatkozó jelentéstétel gyakoriságát a jelentéstételi követelmények legtöbb eleme esetében. Ez enyhíti a végrehajtó partnerek adminisztratív terheit, és így – közvetve – a kkv-kra és más vállalkozásokra nehezedő adminisztratív terheket is.
Megbízásában a Tanács támogatta a javaslat alapjául szolgáló célkitűzéseket, és egyetértett azokkal az intézkedésekkel, amelyek észszerűsítik a jelentéstételt és az adatmegosztást a közszférabeli hatóságok számára.
A Tanács jelentéstételi követelményekkel kapcsolatos tárgyalási megbízása angol nyelven érhető el a https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-10734-2024-INIT/en/pdf/ honlapon.