Egyszerűbbé vált az adóhivatal előtti képviselet
Február 1-től egyszerűsödtek a Nemzeti Adó-és Vámhivatal (NAV) előtti képviselet szabályai. Mostantól elegendő lesz a számvitellel, könyvvitellel vagy adótanácsadással foglalkozó céget vagy szervezetet megbízni az állandó adóügyi képviselettel. A jelenlegi meghatalmazások érvényesek, azokkal teendő nincs. Adóügyeik intézésére 2025. február 1-jétől állandó meghatalmazást nem a képviselő szervezet tagjának, alkalmazottjának, hanem magának a szervezetnek (így például a könyvelőirodának vagy az adótanácsadó cégnek) adnak az adózók. Ez azt jelenti, hogy a NAV előtti ügyekben a képviselő szervezetek a képviseltek közreműködése nélkül jelölhetik ki azt a személyt, aki a képviselt helyett eljárhat – ha személyesen, vagy elektronikusan akar adóügyet intézni. A 2025. február 1. előtt nyilvántartásba vett állandó meghatalmazások 2027. december 31-ig még érvényesek, ezért azonnali teendő nincs. Ám ezzel együtt nem érdemes utolsó pillanatig várni: célszerű a meglévő képviseleti jogviszonyokat felülvizsgálni, és ha szükséges, módosítani. A szervezet állandó meghatalmazásával ugyanis az űrlapot ténylegesen benyújtó személy jogosultságának vizsgálata nélkül is teljesíthetővé válnak egyes adókötelezettségek, ami jelentős adminisztrációcsökkentés az M2M-szolgáltatással élő ügyfeleknek. Részletesebb tájékoztató a NAV honlapján érhető el.